شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید قاعده کلی امواج
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:قاعده کلی امواج - شایان بورس,

 

رفتار انبوه مردم در الگوهای روندها و بازگشت های بازار شناخت پذیر هستند. الیوت نام این شناخت پذیری را قانون موج ها نام گذاشت که ساختارهای اتصال یافته ای برای مدل های بزرگتر از بعضی الگوها و اسلوب آنها می باشد. بازگشت های قیمت و آغاز ساخته شدن قالب جدید برای الگویی از اندازه و موج یک درجه بالاتر نیز همین اصول را دارد. اصل پایه ای امواج بر پنج موج محرک که با اعداد مشخص می شود و سه موج اصلاحی که با حروف نمایش داده می شود استوار است.

02

هر موج حرکتی از پنج ریز موج تشکیل می شود که شامل سه موج انگیزشی و دو ریز موج اصلاحی است. موج اصلاحی نیز شامل سه ریز موج است که دو موج آن انگیزشی و یک موج آن آصلاحی می باشد. موج های انگیزشی همیشه در جهت موج حرکتی یا اصلاحی یک درجه بزرگ تر از خود می باشند. بنابراین در هر درجه از روند حرکت در جهت موج اصلی پنج موجی و حرکت در جهت درجه بزرگتر اصلاحی سه موجی می باشد.03

الیوت در تقسیم بندی امواج برای نام گذاری و شناسایی از 9 درجه نام برد که بعد ها شاگردان وپیروان او به تفصیل این 9 درجه را به 15 درجه رساندند. تمام این 15 درجه با علامات عددی و حروفی شامل مشخصات درجه و سیکلشان هستند.

04

البته باید در نظر داشته باشیم حرکات بازار و یا به نوعی انتظارات انسانی از بازار در تمامی این درجات مستقیم و یکسان نیست بلکه غالبا موجی شکل و دوره ای است.

رشد (و نزول) قیمت ها در بازار و انتظارات انسانی عبارت است از پنج موج صعودی و سه موج نزولی. این الگوی هشت موجی دوره های تناوبی صعود و نزول بازار یا اقتصاد را نمایش می دهد.

قاعده کلی موج ها سه هدف اصلی دارد: پیشگویی مسیر بازار، مشخص کردن نقاط بازگشت و تهیه کردن راهنما برای ورود و خروج از موقعیت های معاملات.

موج های حرکتی(Motive) دارای ساختار پنج موجی شماره دار 1 الی 5 هستند و در مسیری از حرکت روند اصلی درجه بزرگتر می باشند.

قواعد پایه برای موج های انگیزشی: موج 2 نمی تواند بیشتر از اندازه موج 1 بازگشت داشته باشد. موج 3 هرگز نمی تواند کوچکترین موج باشد و در عین حال معمولا بزرگترین موج می باشد.

ساختار پنج موج حرکتی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود: انگیزشی(Impulse) که خود شامل دو گروه انبساطی(Extension) و کوتاه شده (Truncation) می باشد و موج های مثلث های قطری انگیزشی (Diagonal Triangles)

در موج های انگیزشی(Impulse) موج چهار هرگز وارد محدوده قیمت موج یک نمی شود. موج های 1، 3 و 5 قسمتی از موج های حرکتی هستند و موج 3 همیشه خود یک موج انگیزشی(Impulse) است. بنابراین همانطور که در شکل زیر مشخص است دو موج شماری سمت چپ نادرست و موج شماری سمت راست صحیح می باشد.

05

در مثال های زیر به وضوح مشاهده می شود موج 4 وارد محدوده موج 1 نشده و در عین حال موج 3 کوتاه ترین موج نمی باشد.

 

06

 

07

در صورتی که امواج 1، 3 و 5 شامل 5 ریز موج باشند معمولا یکی از آنها انبساط می یابد و بزرگتر از دو موج دیگر می شود. به این حالت موج انگیزشی انبساط یافته می گوییم. در بازار سهام و تبادلات ارزی معمولا حالت انبساط یافته (Extension) در موج 3 مشاهده می شود و در بازار های کالا معمولا در موج 5 مشاهده می شود.

 

08

در بعضی حالت های خاص معمولا با انبساط پیدا کردن موج 3، قله موج 5 فراتر از قله موج سه حرکت نمی کند. به این حالت موج 5 کوتاه شده(Truncation) می گوییم. در این حالت ریز موج های 5 تایی موج 5 کوتاه شده باید در محدوده موج قبل از خود باشد؛ موج 5 نباید فراتر از موج 3 پیش روی کند و معمولا همانطور که ذکر شد بعد از موج سه انبساط یافته تشکیل می شود.

10

هانطور که در شکل زیر مشاهده می شود موج 5 بعد از انبساط موج 3 از دست یابی به کف جدید بازمانده و حالت موج 5 کوتاه شده را به وجود آورده است.

 

09

 

اگر به خاطر داشته باشید گفتیم، ساختار پنج موج حرکتی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود: انگیزشی(Impulse) که خود شامل دو گروه انبساطی(Extension) و کوتاه شده (Truncation) می باشد و موج های مثلث های قطری (Diagonal Triangles).

در مثلث های قطری بر اساس یک قانون همیشگی ریز موج های 1، 3 و 5 همگی از سه موج تشکیل شده اند. برخلاف موج های انگیزشی، در مثلث های قطری موج 4 همیشه وارد محدوده موج یک می شود. مثلث های قطری معمولا نشانه خستگی یا به اتمام رسیدن الگوی یک درجه بزرگتر از خود می باشند و معمولا دو خط امتداد نقاط سقف و کف مثلث دو گوشی که کلیات مثلث قطری را می سازد همگرا می باشد.

 

11

12

 

چکیده مطالب:

- اصول امواج = وضح روانشناسی توده مردم

- موج های حرکتی ساختار 5 تایی دارند و تمام حرکت روند آنها یک موج حرکتی از درجه بزرگتر را تشکیل می دهد

- طبقه بندی موج های حرکتی شامل موج های انگیزشی و مثلث های سه گوش می باشد

- موج های انگیزشی 1، 3 و 5 خود شامل 5 ریز موج می باشند که می توانند شامل حالت های گسترش یافته یا کوتاه شده باشند.

- موج 4 به هیچ عنوان وارد محدوده موج 1 نمی شود

- در مثلث های قطری امواج 1، 3 و 5 شامل 3 ریز موج می باشند. موج 4 اجازه ورود به محدوده موج یک را دارد وسیگنال مناسب نقطه بازگشت قیمت از برخورد با خط روند اصلی می باشد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا